Milo bij het Congres Partners in Verstaan
Op 28 en 29 november vond het Congres Partners in Verstaan plaats, hét congres voor zorg, diagnostiek en onderwijs voor personen met gehoorverlies, een taalontwikkelingsstoornis, een beperking in horen én zien of een communicatief meervoudige beperking (CMB).
Milo betrokken bij drie presentaties
Zo’n 700 deelnemers volgden een interessant programma met als thema Samenwerken of samen werken? Milo-onderzoekers Stijn Deckers, Peia Prawiro-Atmodjo – Puts en Gerna Scholte waren aanwezig en betrokken bij drie presentaties.
Wat werkt in de communicatieve groepsbehandeling van jonge kinderen met een communicatief meervoudige beperking?
Vanuit twee Deelkracht-projecten (Werkzame Elementen en AAC Follow Up) werden deelnemers in samenwerking met collega’s van Koninklijke Kentalis meegenomen in de laatste stand van zaken over wat werkt in de behandeling van kinderen met communicatief meervoudige beperking.
Een spraakcomputer bij kinderen met een communicatief meervoudige beperking: consensus over de samenwerking en begeleiding van hun communicatiepartners
Tijdens een masterclass, gegeven door promovenda Peia Prawiro-Atmodjo Puts en Gerna Scholte, gingen deelnemers aan de slag met stellingen over de benodigde kennis en vaardigheden voor communicatiepartners in het gebruik van een communicatie ondersteunend hulpmiddel, zoals een spraakcomputer.
Interprofessioneel samenwerken en samen beslissen voor een kind met een communicatief meervoudige beperking
Op een congres over samenwerken kan het thema interprofessioneel samenwerken natuurlijk niet ontbreken. Stijn Deckers nam de zaal daarom mee in wat interprofessioneel samenwerken is en hoe we dit binnen Milo vormgeven om de zorg voor kinderen met een communicatief meervoudige beperking zo goed mogelijk te kunnen bieden.
Gerelateerd Milo-onderzoek
-
Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen
Lees meer over het onderzoek 'Inzicht in samen beslissen in interprofessionele teams voor een jongen met downsyndroom met communicatieve en taalproblemen: Simulatietraining voor studenten in het (para)medische en sociale domein'.