Milo geeft keynote-lezing op de landelijke studiedag klassenassistenten, onderwijsassistenten en leraarondersteuners
Op vrijdag 4 april 2025 was Milo aanwezig op de landelijke studiedag voor klassenassistenten, onderwijsassistenten en leraarondersteuners van Fontys. Het thema was “Ben ik in beeld?”, wat zowel op de leerling als de professionals sloeg. Voor zo'n 150 aanwezigen gaven Mascha Legel en Stijn Deckers, vanuit Milo en de leerstoel Ondersteunde Communicatie, de keynote-lezing. In deze lezing werd ingegaan op de rol van ondersteunde communicatie (OC) in het onderwijs, met een specifieke focus op de mogelijke rol van de inzet van Film als Ondersteunde Communicatie (FaOC) voor vertelvaardigheid en het behalen van leerdoelen. Het idee achter Film als Ondersteunde Communicatie is dat de leerling zelf beelden verzamelt en maakt om deze in te zetten om verhalen te kunnen vertellen.



Meer over Film als Ondersteunde Communicatie (FaOC)
-
Mijn Film, Mijn Verhaal Mogelijkheden van zelfgemaakte films als ondersteunde communicatie
Het verbeteren van de communicatie kan bereikt worden door film als middel voor ondersteunde communicatie’ (FaOC) in te zetten. FaOC is de combinatie van communiceren in woord én beeld waarbij de regie in handen is van de gebruiker.