Milo maakt standaard gebruik van functionele en analytische cookies. Overige cookies plaatsen we alleen met jouw toestemming. Je kunt alle cookies accepteren of specifieke keuzes maken via de aangepaste instellingen.
Selecteer de cookies die je wilt accepteren. Je kunt meer lezen over cookies in onze cookie statement. Hoe we omgaan met jouw privacy kun je lezen in ons privacy statement.
Een script kan je inzetten als stappenplan. Maar wist je dat je een script ook kan inzetten om na te vertellen over een activiteit? Stap voor stap vertel je samen over wat je gedaan hebt. Nienke legt uit hoe je het script op deze manier kan inzetten.
Ankers zijn thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. We vertellen hoe kinderen gericht aan hun woordenschat werken door nieuwe ervaringen en begrippen te koppelen aan bekende woorden.
Hoe leer je kinderen met een communicatief meervoudige beperking lezen en schrijven? Lees meer over hoe je beginnende (ontluikende) geletterdheid stimuleert.
Hanneke laat zien hoe je met eenvoudige materialen, zoals een bal, een autootje of zelfs een theedoek, op een leuke manier initiatieven kunt uitlokken.
“Welke woorden kies ik? Welke woorden kunnen het best in de spraakcomputer gezet worden?". Belangrijke vragen, die in de praktijk van ondersteunde communicatie (OC) door veel ouders, leerkrachten en therapeuten gesteld worden. Hoe kies je uit duizenden woorden? Welke woorden zijn belangrijk? Lees er alles over.